נציבת זכויות האדם של האו"ם מזהירה את ישראל מ"תגובה מוגזמת" לטרור

    ישראל פריי 2 Comment on נציבת זכויות האדם של האו"ם מזהירה את ישראל מ"תגובה מוגזמת" לטרור
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האו"ם מביע גינוי להתקפות הטרור בישראל, אך לצד זה, איך לא, מביע דאגה עמוקה מהתגובה ה"מוגזמת" של מדינת ישראל. הדברים נאמרו על ידי ססיל פולי, דוברת נציבות זכויות האדם של האו"ם, ששוחחה עם כתבים במטה הארגון בניו יורק.

    "אנו ממשיכים להיות מודאגים מאוד מהאלימות האכזרית בשטחים הפלסטיניים הכבושים ובישראל", אמרה הגברת, והוסיפה "אנו קוראים הן למנהיגים הישראלים והן למנהיגים הפלסטינים לפעול בהחלטיות להרגעת המצב".

    ססיל ציינה כי מאז 1 באוקטובר השנה נהרגו 117 פלסטינים ו-21 ישראלים, אמריקאי ואריתראי אחד במתקפות פלסטיניות יומיות ועימותים עם חיילי צה"ל. בנוסף הדגישה כי מאות רבות אחרות של בני אדם נפצעו. פולי הצהירה כי אף שנראה כי תשומת הלב הבינלאומית שככה מעט, "רמת ההרג, הפציעות והמעצרים נמשכה, עם ממוצע של אדם אחד שנהרג מדי יום".

    "הגל הלא מקובל של דקירות, ירי ודריסות ממשיך להרוג ולפצוע ישראלים", אך לצד זה הזהירה ש"התגובה מצד כוחות הביטחון הישראליים גרמה לכך שהתוקפים לכאורה, המפגינים ואפילו עוברי אורח נהרגו ונפצעו".

    היא הצביעה על כך שבאזור חברון לבדו נורו למוות 16 מתוך 17 פלסטינים שלכאורה היו מעורבים במתקפות נגד ישראלים מאז 1 באוקטובר, בעוד שאחד נפצע ונעצר. "אנו מביעים בשנית דאגה עמוקה על הדיווחים בדבר השימוש המוגזם בכוח של הכוחות הישראליים".

    נציגת הארגון שהוקם לאחר חידלון העולם בהשמדת מיליוני יהודי אירופה, מתקשה להסתיר את חוסר שביעות רצונה מההתמודדות של מדינת היהודים עם המרצחים. "כל המקרים של שימוש בכוח מצד כוחות אכיפת החוק שמסתיימים במוות או פציעה צריכים להיות נתונים לחקירות בלתי-תלויות, עצמאיות ומהירות". היא אף הזהירה את ישראל כי "הריסות בתים של פלסטינים כצעד ענישתי והחזקת גופות של תוקפים לכאורה והכישלון למסור אותן למשפחותיהם יכולים רק להסלים את המצב".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ימח שמה וזכרה שונאת ישראל

    2. 1

      אני מקווה שכשדעא"ש יתחילו בקרוב לשחוט אותם בקצב יום יומי הם לא יגזימו בתגובה שלהם נגד.